23 godziny, 2 wyzwania

22 - 24 lutego 2019, Uniwersytet Warszawski

WEŹ UDZIAŁ

Weź udział w hackathonie, zmierz się z wyzwaniami, poznaj ciekawych ludzi, zdobądź atrakcyjne nagrody i zakwalifikuj się do finałowej rozgrywki.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

O Hackathonie

Hackathon Banku Pekao S.A. to 23-godzinne interdyscyplinarne wydarzenie dedykowane studentom i absolwentom do 30 roku życia z wiedzą i doświadczeniem z takich obszarów, jak m.in. IT, big data, marketing, sprzedaż i biznes, podczas którego:

Dowiesz się jakie ciekawe informacje skrywają dane terminali POS i będziesz mieć wpływ na sposób i ch wykorzystania i prezentacji.

Będziesz mieć okazję zdobyć ze swoim zespołem nagrody, których łączna pula w wydarzeniu wynosi 10 tysięcy złotych

Poznasz wiele ciekawych, kreatywnych osób z różnych obszarów, z którymi będziesz współtworzyć zespół a w pracy pomogą wam praktycy

90 TYS. ZŁ.

Pula nagród finansowych w całym cyklu wydarzeń to ponad 90 tysięcy złotych

Wartość puli nagród w hackathonie to niemal

10 tysięcy złotych

10 TYS. ZŁ.

WARSZTATY

Dostań się do finału i zdobądź nagrodę dodatkową - udział w warsztatach przygotowujących do finałowych zmagań

Zdobądź płatny staż i pracuj z jednymi z najlepszych ekspertów w branży

PŁATNE STAŻE

Nagrody

Wyzwania

Dane z terminali płatniczych dla klientów Banku

Każdego dnia korzystamy z terminali, które zbierają informacje czyli dane dotyczące wykonywanych operacji. Właśnie te dane pomagają właścicielom sklepów zarządzać sprzedażą i dostosowywać ofertę dla swoich klientów. W połączeniu z dodatkowymi danymi społecznymi lub biznesowymi mogą dostarczyć biznesowi zaawansowaną analitykę dotyczącą jego klientów.


Dlatego też przygotujecie rozwiązanie lub opracujecie modele, dzięki którym w łatwy i przystępny sposób właściciele terminali będą mogli analizować i przetwarzać zebrane dane w przyjaznej i nowoczesnej formie.


Dane jako źródło informacji dla podmiotów zewnętrznych

Informacje z terminali płatniczych mogą być przydatne nie tylko dla akceptantów kart (czyli np. sklepów) ale także dla startupów, ośrodków badawczych, dziennikarzy, itd.


Wychodząc naprzeciw tym potrzebom chcemy zachęcić Cię do opracowania sposobu prezentacji danych zebranych z terminali płatniczych i połączonych z danymi Ministerstwa Cyfryzacji w atrakcyjnej i nowoczesnej formie. A może masz pomysł na inne ich zastosowanie?


Chętnie też dowiemy się jak twój zespół zachęciłby przedstawicieli różnych grup odbiorców do korzystania z udostępnionych danych.

Masz pomysł na wykorzystanie danych z terminali płatniczych? Podczas Hackathonu Banku Pekao SA będziesz mógł zmierzyć się z tym zadaniem, a także połączyć je z zestawem danych udostępnionych przez Ministerstwo Cyfryzacji w ramach projektu Otwarte Dane (np. kategoria Biznes i Gospodarka czy Społeczeństwo).


Bank Pekao SA jest nie tylko emitentem kart, ale znajduje się również wśród liderów polskiego rynku terminali płatniczych, dzięki czemu podczas Hackathonów będziesz mieć dostęp do bardzo dużej zanonimizowanej bazy danych, które na co dzień nie są ogólnodostępne. Co ważne, uczestnicy każdego Hackathonu eliminacyjnego Banku Pekao S.A. zmierzą się z tymi samymi wyzwaniami. Wyzwanie, nad którym będą pracować zwycięzcy podczas wielkiego finału udostępnione zostanie po zakończeniu wszystkich eliminacji.

Gdzie się spotkamy?

Hackathony Banku Pekao S.A. to cykl wydarzeń, które odbędą się w 8 miastach Polski. W ramach eliminacji do finału w każdym z miast zespoły zmierzą się z tymi samymi wyzwaniami, a najlepszy z nich zakwalifikuje się do finału, który odbędzie się jesienią 2019 roku.

  • WARSZAWA
    22-24.02.2019
  • LUBLIN

  • RZESZÓW

  • KRAKÓW

  • POZNAŃ
  • ŁÓDŹ

  • WROCŁAW

  • GDAŃSK

  • WARSZAWA - finał

8 wydarzeń - jeden finał

Jak będziemy pracować

Stawiamy na pracę zespołową. Masz zespół chętny do pracy? Zapraszamy! Jeśli nie masz, pomożemy ci znaleźć osoby do współpracy :)

Do udziału zapraszamy nie tylko osoby z doświadczeniem w IT, ale każdego kto chce się zmierzyć z wyzwaniami.

Pomysł zespołów pomogą zweryfikować mentorzy z doświadczeniem w IT i rozwijaniu produktów bankowych.

Już teraz masz pomysł na rozwiązanie? Świetnie! Opowiesz nam pierwszego dnia. Jeśli nie masz pomysłu, będziesz mógł wybrać na miejscu z kim pracować.

Efektem końcowym pracy będą pomysły na wykorzystanie i prezentację danych posiadanych przez Bank.

W pracy nad rozwiązaniami będzie można wykorzystać dane i API udostępniane przez Bank i partnerów wydarzenia. Sprawdź dostępne środowiska.

Piątek

17: 00 - 17:45 Rejestracja

18:00 - 18:30 Powitanie i rozpoczęcie

18:45 - 19:10 Prezentacja pomysłów

19:10 - 20:00 Formowanie zespołów, kolacja

20:00 - 21:30 Rozpoczęcie pracy

21:30 - 22:00 Koniec pracy

Sobota

09:30 - 10:00 Śniadanie

10:00 - 11:30 Praca w zespołach

10:30 - 11:30 Warsztat Lean Canvas

11:30 - 13:00 Praca z mentorami

13:00 - 13:30 Lunch

13:30 - 18:00 Praca z mentorami

18:00 - 20:00 Check-in zespołów

20:00 - 20:30 Podsumowanie dnia

Niedziela

09:00 - 09:30 Śniadanie

09:30 - 13:00 Praca z mentorami

13:00 - 13:30 Lunch

13:30 - 15:00 Przygotowanie prezentacji

15:00 - 15:40 Tech - Check

16:00 - 17:00 Prezentacje finałowe

17:00 - 17:30 Narady Jury

17:30 - 18:00 Wręczenie nagród

Agenda

Jury

Jacek Sztolcman - Kierownik Inkubatora UW


Posiada 13-letnie doświadczenie jako Dyrektor zarządzający w branży produkcyjnej i handlowej B2B oraz kilkuletnie jako konsultant biznesowy i wdrożeniowiec. W ciągu swojej kariery zawodowej zdobył doświadczenie w zakresie budowania zespołu, tworzenia nowego biznesu od początku do jego sprzedaży inwestorowi branżowemu. Po transakcji przez kilka lat jako prezes zarządu przeprowadził akwizycję i fuzję przedsiębiorstwa. Posiada umiejętność efektywnej pracy z zespołem, nawet w kryzysowych sytuacjach. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie kieruje pracami Inkubatora Uniwersytetu Warszawskiego.

Mentorzy

Wojciech Krywult, Dyrektor Biura Partnerstw Strategicznych i Rozwoju Nowego Biznesu, Bank Pekao S.A.


Wojtek jest Dyrektorem Biura Partnerstw Strategicznych i Rozwoju Nowego Biznesu. Ma ponad 15 doświadczenia w bankowości, ubezpieczeniach i doradztwie strategicznym. Jest ekspertem w budowie i optymalizacji procesów, zarządzaniu projektami wdrożeniowymi i strategii biznesowej. Obszary, w których wesprze uczestników merytorycznie mentoringu to: procesy biznesowe, weryfikacja wdrożeniowa oraz doświadczenie klienta.

Grzegorz Zyśk, Specjalista ds. Raportowania, Bank Pekao S.A.


Grzegorz ma ponad 3 lata doświadczenia związanego z analizą danych z wykorzystaniem relacyjnych baz danych, w bankowości oraz telekomunikacji. Dobrze zna język SQL. Specjalizuje się również w automatyzacji raportowania z wykorzystaniem języka VBA. Uczy się zastosowania języka Python w analizie danych. Obszary w których może wesprzeć zespoły to: Analiza i wizualizacja danych oraz Relacyjne bazy danych (SQL).

inż. Marcin Bieńkowski, Cloud Architect/ .NETDeveloper, Connected Dots


Architekt Microsoft Azure od blisko 3 lat, z 11 letnim doświadczeniem jako programista Microsoft .NET. Zaangażowany w procesy Cloud Migration w wielu korporacjach i firmach. Wyznawca strategii Cloud First oraz Cloud Native.Sterownik zespołu developmentu w Chmurowisko sp. z o.o. Na szkoleniach stara się przekazać praktyczną wiedzę z obcowania z Microsoft Azure każdego dnia. Marcin specjalizuje się w technologiach PaaS, uwielbia patrzyć na systemy całościowo i kompleksowo. Lubi trudne i wymagające projekty i nie znający słowa „niemożliwe”.

Patryk Madej, Specjalista ds. Big Data i Wizualizacji Danych, Bank Pekao S.A.


Patryk to entuzjasta Data Science w programie R. Doskonale odnajduje się w przetwarzaniu, wizualizacji danych oraz wnioskowaniu statystycznym w R.Podczas pracy wykorzystuje najczęściej bazy danych – Microsoft SQL Server, a także R Studio. W celu wizualizacji danych korzysta głównie z możliwości pakietu ggplot2 w R. Rozwija umiejętności w zakresie machine learning, rozwiązań Big Data oraz zaawansowanej interaktywnej wizualizacji.Obszar , w których może wesprzeć uczestników to analiza danych z wykorzystaniem relacyjnych baz danych oraz R.

Agnieszka Lewandowska, Entrepreneur in Residence, EY


Od 2009 roku pomaga początkującym przedsiębiorcom w tworzeniu i rozwijaniu własnych biznesów. Przez ponad dekadę w branży ICT zajmowała się business developmentem, project managementem oraz edukacją początkujących przedsiębiorców. Każdego roku pracuje z co najmniej kilkudziesięcioma startupami. Doradza, konsultuje, uczy. Jej mocną stroną są customer development, business development oraz zarządzanie. Pomaga budować biznesy w oparciu o faktyczne problemy, dostarczać klientowi wartość i podpowiada im, jak zrobić to najefektywniej.

Marcin Grotomirski, Data Scientist, Bank Pekao S.A.


Od ponad 7 lat wykorzystuje zaawansowane metody statystyczne do wspierania działań biznesowych. Główne obszary to budowanie modeli machine learning, które są wykorzystywane w optymalizacji działań sprzedażowych. W pracy wykorzystuje głównie technologie SAS oraz Oracle i w mniejszym stopniu Python oraz R. Obszary, w których może wesprzeć zespoły merytorycznie to analiza danych oraz segmentacje modele predykcyjne.

Włodzimierz Słupecki, Dyrektor w Biurze Zarządzania Relacjami z Klientem, Bank Pekao S.A.


Jest związany z bankowością polską od 23 lat. Posiada bogate doświadczenie z obszaru controllingu, planowania, budżetowania, monitorowania sieci sprzedaży, analityki danych, CRM, zarządzania kampaniami i zarządzania projektami; projektowania, implementacji oraz zarządzania systemami wsparcia sprzedaży. Obszary w których może wesprzeć zespoły to: monetyzacja danych, automatyzacja procesów marketingowych, zaawansowana analityka, profilowanie, segmentowanie, planowanie, budżetowanie, forecasting, monitoring oraz RODO w marketingu.

Przemysław Ciepiela – Ekspert w Departamencie Informacji Zarządczej, Bank Pekao S.A.


W roku 2014 rozpoczął pracę w Departamencie Informacji Zarządczej. Praktycznie od 10 lat jest odpowiedzialny za tworzenie i rozwój repozytorium MIS (wewnętrzna hurtownia danych) oraz systemów raportowych. Na bieżąco uczestniczy w pracach nad budowaniem miar biznesowych na potrzeby raportowania oraz rozwijaniu i wdrażaniu kalkulatorów zarządczych jak naliczenie wewnętrznej wyceny (FTP) i rozliczenie celów MBO. Obszary w których Przemek wesprze zespoły to: analiza danych, architektura i hurtownia danych, tworzenie przepływu danych oraz projektowanie systemów raportowych.

mgr Inż. Damian Mazurek, Chief Technology Office, Chmurowisko


Z Microsoft Azure pracuje od ponad 4 lat. Zaczynał swoją przygodę od współtworzenia dużego, autorskiego rozwiązania IoT.Praktyk rozwiązań IoT.Architekt rozwiązań .NET i Node.JS. Specjalizuje się w budowaniu aplikacji w Azure wykorzystujących najnowsze technologie z Microsoft: Azure IoT Hub, Azure Cognitive Services, Azure Data Lake, Azure CosmosDB czy Kuberenetes ServicesOstatnio mocno inwestuje w projektu z zakresu ML oraz AI a od nowego roku również AR.Przedsiębiorca – prowadzi równolegle drugą spółkę z branży nieruchomości.

Jan van der Saar, Dyrektor Laboratorium Innowacji, Bank Pekao S.A.


Jan kieruje Laboratorium Innowacji. Ma ponad 14 lat doświadczenia w bankowości – głównie w obszarze produktów inwestycyjnych, klienta zamożnego oraz nowych technologii. Obecnie specjalizuje się w inkorporowaniu innowacji. Jest ekspertem w budowaniu kultury innowacji w organizacji – poprzez wdrażanie podejścia open innovation i idea management oraz przeprowadzanie testów (POC) innowacyjnych rozwiązań projektowanych in house’owo i tych, pozyskiwanych z rynku fintech. Obszary, w których wesprze uczestników merytorycznie to: modele biznesowe, propozycja wartości oraz doświadczenie klienta.

Artur Jurgielewicz, Dyrektor Biura Akceptacji Kart, Bank Pekao S.A.


Artur pracuje w obszarze akceptacji kart na styku relacji z klientem, produktu i technologii dzięki czemu współpracuje na co dzień z klientami i współpracownikami zajmującymi się aplikacjami CRM, hurtownią danych, processingiem, IT i sprzedażą. Wdrożył wiele rozwiązań technologicznych i produktowych, za kolejne wyzwanie stawia komercjalizację danych z obszaru kartowego w połączeniu z danymi zewnętrznymi. Obszary, w których wesprze zespoły to: dane z obszaru kartowego (transakcje kartami płatniczymi od strony wydawniczej i akceptacji kart) oraz zarządzanie projektami i zespołem.

Michał Furmankiewicz, Head of Consulting, Chmurowisko.


Odpowiada za cały consulting w ramach projektów doradczych, szkoleniowych i wdrożeniowych.Przez 11 lat pracował w Microsoft, gdzie ostatnie 4 poświęcił tylko i wyłącznie rozwiązaniom Chmurowym piastując rolę Architekta Rozwiązań Chmurowych dla wielu firm w Polsce.Stara się rozumieć biznesowe aspekty technologii i szukać motywacji, które pozwalają uruchamiać duże projekty migracyjne czy innowacyjne.Lubi nowe technologie i stara się je wykorzystać w realnym biznesie. Chmurę postrzega jako narzędzie, które może pomóc w transformacji firmy. W wolnym czasie występuje na konferencjach, meetupach lub pisze na blogu cloudarchitects.pl. Kiedy czasu jest naprawdę dużo, zakłada słuchawki i bawi się technologią w ramach rozrywki umysłowej.

Olena Kolikhova, Head of Startups in Poland


Zajmuje się współpracą z najbardziej obiecującymi polskimi startupami, pomaga im w wykorzystywaniu technologii do tworzenia innowacyjnych i skalowalnych rozwiązań, biznes developmencie, pozyskiwaniu klientów, finansowania, a także ekspansji międzynarodowej. Doświadczenie Oleny obfituje w działalność związaną z mentoringiem w wielu programach akceleracyjnych dla startupów. Entuzjasta technologii, pasjonująca się innowacjami opartymi o Artificial Intelligence, Big Data, Machine Learning i Mixed Reality. Zarządza Startberry, warszawską przestrzenią dla polskiego community startupowego.

Łukasz Czerwiński, Inkubator UW


Jest absolwentem MIM UW. Przez 3 lata był programistą w Kalifornii, gdzie pracował w Dolinie Krzemowej dla firmy Google i dla startupu Light.house. Wrócił do Polski z tęsknoty za krajem i ludźmi. Przez kolejne 3 lata Łukasz wygrał fintechowy Startup Weekend, współpracował w akceleracji z PKO BP i MIT EF, oraz brał udział w tworzeniu 3 startupów. Ceni sobie szczere relacje z ludźmi, od kilkunastu lat w wolnym czasie śpiewa muzykę chóralną. Obszary, w których może wesprzeć, to: tworzenie prototypów rozwiązań, lean startup, projektowanie baz danych i złożoność algorytmiczna.

Monika Ledzion - Koordynator Inkubatora UW, Prezeska Meteo Sp z o.o.


Od 2017 roku Koordynator Inkubatora UW w ramach, którego koordynuje współprace uczelni i startupów z biznesem. Od 2006 r. związana ze środowiskiem startupowym i finansowaniem projektów innowacyjnych, z Fundacją Kronenberga oraz Siecią Przedsiębiorczych Kobiet. Ostatnie 14 lat pracy zawodowej poświęciła doradztwu w zakresie możliwości finansowania inwestycji ze środków publicznych i prywatnych oraz ocenie inwestycyjnej projektów. W 2014 roku została ekspertem w grupie „Access to risk finance”. Ekspert oceniający projekty z obszaru innowacyjności (greenfield i brownfield) w PARP, NCBiR oraz Komisji Europejskiej.

Justyna Orłowska, Dyrektor Programu GovTech Polska


Ekspert od zarządzania funduszami i finansami korporacyjnymi. Doświadczenie zdobywała w cenionych na całym świecie spółkach konsultingowych, takich jak Capital One Advisers, Ipopema Securities, Enterprise Investors czy EY. W październiku 2016 roku dołączyła do zespołu doradców Ministra Rozwoju, gdzie była odpowiedzialna za zarządzanie innowacyjnymi projektami cyfrowymi - MinFinTech i Lektury.gov.pl. Pełniła także funkcję doradcy premiera ds. innowacji i finansów. W kwietniu została mianowana dyrektorem pionierskiego programu GovTech Polska, którego zadaniem jest optymalizacja warunków do wdrażania cyfrowej rewolucji w administracji publicznej.

Bank Pekao S.A. to przede wszystkim prawie 100-letnia tradycja. Zatrudniając ponad 15 000 osób jesteśmy jednym z większych pracodawców w Polsce.


Historia Banku Pekao S.A. to historia polskiej bankowości: pierwsi uruchomiliśmy w Polsce bankomat, wydaliśmy pierwszą kartę kredytową, uruchomiliśmy biuro maklerskie, zastosowaliśmy w praktyce biometrię. Zaproponowaliśmy też pierwszy w Polsce kompleksowy system płatności i akceptacji mobilnych – PeoPay, który został laureatem prestiżowej nagrody EFMA-Accenture Distribution & Marketing Innovation Awards 2018.


Dziś w ramach nowej strategii postawiliśmy na transformację we wszystkich najważniejszych obszarach działalności banku. Za sukces nowo postawionych celów w ogromnej mierze odpowiadają ludzie. Pracując jako jeden zespół, każdą swoją decyzją zmieniamy bank, pokazując niesamowity potencjał tej instytucji. Łączy nas wspólna chęć zrozumienia i odpowiedzialność za realizację potrzeb naszych klientów.

Organizator

Laboratorium Innowacji to jednostka Banku skupiająca się na działaniach związanych z tworzeniem i animowaniem środowiska sprzyjającego kreatywnemu działaniu. Działalność Laboratorium skupia się na akceleracji wdrożeń innowacyjnych rozwiązań powstałych w drodze projektowania innowacji, współpracy z startup’ami lub innymi firmami mogącymi dostarczyć dla Banku unikatową wartość. Dodatkowym celem Laboratorium jest budowanie kultury innowacji w organizacji poprzez cykliczne aktywności angażujące pracowników ze wszystkich obszarów Banku.


Partnerzy


Czym jest hackathon?

Hackathon to trwające od piątku do niedzieli wydarzenie, podczas którego uczestnicy pod okiem mentorów opracowują wyzwanie rzucone przez Bank zarówno do strony technologicznej jak i biznesowej.

Kto może wziąć udział w wydarzeniu?

Udział w wydarzeniu mogą wziąć studenci lub absolwenci (do 30 roku życia) uczelni technicznych, osoby z wiedzą i kompetencjami w obszarze sprzedaży, marketingu i projektowania - wszyscy ci, którzy czują, że dzięki swojej wiedzy mogą stawić czoła wyzwaniom.


Czy muszę mieć pomysł aby wziąć udział w wydarzeniu?

Nie. Udział w wydarzeniu jest otwarty zarówno dla tych, którzy mają już pomysł na rozwiązanie wyzwania, jak i dla tych, którzy nie mają pomysłu, ale chętnie poznają ludzi, z którymi wspólnie przez weekend wypracują rozwiązanie i zawalczą o miejsce w finale.


Nie mam zespołu. Czy mogę wziąć udział w wydarzeniu?

Nie musisz:) Pierwszego dnia wydarzenia (piątek) pomożemy ci poznać innych uczestników wydarzenia i znaleźć idealny zespół do pracy nad wbranym przez ciebie wyzwaniem.

Jak mogę się zapisać?

Wystarczy że wypełnisz formularz rejestracyjny, do którego link znajduje się na naszej stronie internetowej.


Ile kosztuje udział w hackathonie?

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji.

Nie jestem programistą, czy mogę wziąć udział w wydarzeniu?

Pewnie, że tak! Hackathony to wydarzenia kierowane głównie do osób z wiedzą technologiczną, jednak my stawiamy na różnorodność i interdyscyplinarność. Jednak conajmniej jedna osoba w zespole musi wiedzieć jak przygotować prototyp rozwiązania.


Czy mogę przyjść z gotowym już rozwiązaniem?

Niestety nie. Podstawową zasadą obowiązującą wszystkich uczestników jest równy start - całe rozwiązanie powinno powstać podczas weekendu.


Co mogę wygrać? Pula nagród jest różnorodna - mamy dla ciebie szereg nagród, zaczynając od nagród finansowych, na nagrodach rzeczowych ufundowanych przez naszych partnerów kończywszy. Poza tym zwycięscy wydarzenia eliminacyjnego trafiają do finału. Przed nim spotkają się wraz z wszystkimi finalistami podczas warsztatów przygotowujących do finałowch zmagań.

Co z prawami autorskimi do stworzonych rozwiązań?

Ty jesteś właścicielem praw autorskich do tworzonych przez ciebie rozwiązań.


Co trzeba z sobą zabrać na wydarzenie?

Podstawą do pracy podczas Hackathonu jest przenośny komputer. Praktycznie wszystko inne będzie na ciebie czekać na miejscu. dwa dni przed wydarzeniem na podany przez ciebie adres e-mail prześlemy krótką informację na temat wydarzenia oraz listę niezbędnych rzeczy do zabrania.


Po co wam moje CV?

Chciałbyś rozwijać swoje kompetencje? Jesteś ambitny, proaktywny i pełen entuzjazmu? Masz swoje spojrzenie na świat i chcesz się nim podzielić? Z nami będziesz miał szansę rozwijać umiejętności pod okiem ekspertów tworząc innowacyjne rozwiązania. Dołącz do naszego zespołu – prześlij nam swoje CV rejestrując się na wydarzenie.

FAQ

Masz pytanie dotyczące wydarzenia lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami wypełniając formularz.

Kontakt

Chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach pracy podczas service jam? Zajrzyj do naszego Regulaminu.

Znajdź nas w kanałach społecznościowych: