23 godziny, 2 wyzwania

25-27 października 2019, Centrum Wiedzy i Informacji Naukowo-Technicznej Politechniki Wrocławskiej

Plac Grunwaldzki 11, Wrocław

WEŹ UDZIAŁ

Weź udział w hackathonie, zmierz się z wyzwaniami, poznaj ciekawych ludzi, zdobądź atrakcyjne nagrody

i zakwalifikuj się do finałowej rozgrywki.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

O Hackathonie

Hackathon Banku Pekao S.A. to 23-godzinne interdyscyplinarne wydarzenie dedykowane studentom i absolwentom do 30. roku życia z wiedzą i doświadczeniem z takich obszarów, jak m.in. IT, big data, marketing, sprzedaż i biznes, podczas którego:

Dowiesz się jakie ciekawe informacje skrywają dane terminali POS

i będziesz mieć wpływ na sposób i ch wykorzystania i prezentacji

Będziesz mieć okazję zdobyć ze swoim zespołem nagrody, których łączna pula w wydarzeniu wynosi 10 tysięcy złotych

Poznasz wiele ciekawych, kreatywnych osób z różnych obszarów, z którymi będziesz współtworzyć zespół a w pracy pomogą wam praktycy

90 TYS. ZŁ.

Pula nagród finansowych w całym cyklu wydarzeń to ponad 90 tysięcy złotych

Wartość puli nagród w hackathonie to niemal

10 tysięcy złotych

10 TYS. ZŁ.

WARSZTATY

Dostań się do finału i zdobądź nagrodę dodatkową - udział w warsztatach przygotowujących do finałowych zmagań

Zdobądź płatny staż i pracuj z jednymi z najlepszych ekspertów w branży

PŁATNE STAŻE

Nagrody

Wyzwania

Dane z terminali płatniczych dla klientów Banku

Każdego dnia korzystamy z terminali, które zbierają informacje czyli dane dotyczące wykonywanych operacji. Właśnie te dane pomagają właścicielom sklepów zarządzać sprzedażą i dostosowywać ofertę dla swoich klientów. W połączeniu z dodatkowymi danymi społecznymi lub biznesowymi mogą dostarczyć biznesowi zaawansowaną analitykę dotyczącą jego klientów.


Dlatego też przygotujecie rozwiązanie lub opracujecie modele, dzięki którym w łatwy i przystępny sposób właściciele terminali będą mogli analizować i przetwarzać zebrane dane w przyjaznej i nowoczesnej formie.


Dane jako źródło informacji dla podmiotów zewnętrznych

Informacje z terminali płatniczych mogą być przydatne nie tylko dla akceptantów kart (czyli np. sklepów) ale także dla startupów, ośrodków badawczych, dziennikarzy, itd.


Wychodząc naprzeciw tym potrzebom chcemy zachęcić Cię do opracowania sposobu prezentacji danych zebranych z terminali płatniczych i połączonych z danymi Ministerstwa Cyfryzacji w atrakcyjnej i nowoczesnej formie. A może masz pomysł na inne ich zastosowanie?


Chętnie też dowiemy się jak twój zespół zachęciłby przedstawicieli różnych grup odbiorców do korzystania z udostępnionych danych.

Masz pomysł na wykorzystanie danych z terminali płatniczych? Podczas Hackathonu Banku Pekao SA będziesz mógł zmierzyć się z tym zadaniem, a także połączyć je z zestawem danych udostępnionych przez Ministerstwo Cyfryzacji w ramach projektu Otwarte Dane (np. kategoria Biznes i Gospodarka czy Społeczeństwo).


Bank Pekao SA jest nie tylko emitentem kart, ale znajduje się również wśród liderów polskiego rynku terminali płatniczych, dzięki czemu podczas Hackathonów będziesz mieć dostęp do bardzo dużej zanonimizowanej bazy danych, które na co dzień nie są ogólnodostępne. Co ważne, uczestnicy każdego Hackathonu eliminacyjnego Banku Pekao S.A. zmierzą się z tymi samymi wyzwaniami. Wyzwanie, nad którym będą pracować zwycięzcy podczas wielkiego finału udostępnione zostanie po zakończeniu wszystkich eliminacji.

Gdzie się spotkamy?

Hackathony Banku Pekao S.A. to cykl wydarzeń, które odbędą się w 6 miastach Polski. W ramach eliminacji do finału w każdym z miast zespoły zmierzą się z tymi samymi wyzwaniami, a najlepszy z nich zakwalifikuje się do finału, który odbędzie się na przełomie listopada i grudnia 2019 roku.

  • WARSZAWA
    22-24.02.2019
  • LUBLIN
    8-10.03.2019
  • KRAKÓW
    12-14.04.2019

  • RZESZÓW
    17-19.05.2019
  • ŁÓDŹ
    7-9.06.2019

Przed nami:

Zakończone wydarzenia:

6 wydarzeń - jeden finał

Jak będziemy pracować

Stawiamy na pracę zespołową. Masz zespół chętny do pracy? Zapraszamy! Jeśli nie masz, pomożemy ci znaleźć osoby do współpracy :)

Do udziału zapraszamy nie tylko osoby z doświadczeniem w IT, ale każdego kto chce się zmierzyć z wyzwaniami.

Pomysł zespołów pomogą zweryfikować mentorzy z doświadczeniem w IT i rozwijaniu produktów bankowych.

Już teraz masz pomysł na rozwiązanie? Świetnie! Opowiesz nam pierwszego dnia. Jeśli nie masz pomysłu, będziesz mógł wybrać na miejscu z kim pracować.

Efektem końcowym pracy będą pomysły na wykorzystanie i prezentację danych posiadanych przez Bank.

W pracy nad rozwiązaniami będzie można wykorzystać dane i API udostępniane przez Bank i partnerów wydarzenia. Sprawdź dostępne środowiska.

Piątek

17: 00 - 17:45 Rejestracja

18:00 - 18:30 Powitanie i rozpoczęcie

18:30 - 19:00 Prezentacja pomysłów

19:00 - 20:00 Formowanie zespołów, kolacja

20:00 - 21:30 Rozpoczęcie pracy

21:30 - 22:00 Koniec pracy


Sobota

09:30 - 10:00 Śniadanie

10:00 - 11:30 Praca w zespołach

10:30 - 11:30 Warsztat Lean Canvas

12:30 - 13:00 Praca z mentorami

13:00 - 13:30 Lunch

13:30 - 18:00 Praca z mentorami

18:00 - 20:00 Check-in zespołów

20:00 - 20:30 Podsumowanie dnia

Niedziela

09:30 - 10:00 Śniadanie

11:00 - 13:00 Praca z mentorami

13:00 - 13:30 Lunch

13:00 - 14:30 Przygotowanie prezentacji

15:00 - 15:30 Tech - Check

16:00 - 17:00 Prezentacje finałowe

17:00 - 17:30 Narady Jury

17:30 - 18:00 Wręczenie nagród

Agenda

Agenda

Mentorzy

Grzegorz Zyśk, Specjalista ds. Raportowania, Bank Pekao S.A.


Grzegorz ma ponad 3 lata doświadczenia związanego z analizą danych z wykorzystaniem relacyjnych baz danych, w bankowości oraz telekomunikacji. Dobrze zna język SQL. Specjalizuje się również w automatyzacji raportowania z wykorzystaniem języka VBA.

Uczy się zastosowania języka Python w analizie danych. Obszary w których może wesprzeć zespoły to: Analiza i wizualizacja danych oraz Relacyjne bazy danych (SQL).

Robert Wilkos, Business Intelligence Architect, Bank Pekao S.A.


Robert posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu rozwiązań z obszaru Business Intelligence, w szczególności tworzenia systemów raportowych oraz optymalizacji i przygotowywania procesów przetwarzania danych. Pomaga z chaosu danych zbudować wartościowe informacje i przedstawić w prostej i zrozumiałej formie.Do pracy wykorzystuje głównie technologie dostarczane przez Microsoft: SQL Server, Analysis Services, Integration Services (ETL) oraz Power BI.Obszary, w których może wesprzeć zespoły merytorycznie to: analiza i przetwarzanie danych oraz wykorzystanie ich w praktyce, tworzenie interaktywnych wizualizacji, a także projektowanie hurtowni danych.

Artur Jurgielewicz, Dyrektor Biura Akceptacji Kart, Bank Pekao S.A.


Artur pracuje w obszarze akceptacji kart na styku relacji z klientem, produktu i technologii dzięki czemu współpracuje na co dzień z klientami i współpracownikami zajmującymi się aplikacjami CRM, hurtownią danych, processingiem, IT i sprzedażą. Wdrożył wiele rozwiązań technologicznych i produktowych, za kolejne wyzwanie stawia komercjalizację danych z obszaru kartowego w połączeniu z danymi zewnętrznymi. Obszary, w których wesprze zespoły to: dane z obszaru kartowego (transakcje kartami płatniczymi od strony wydawniczej i akceptacji kart) oraz zarządzanie projektami i zespołem.

Justyna Strzelecka, Product Manager w Biurze Akceptacji Kart, Bank Pekao S.A.


Justyna wspiera biznesowo struktury sprzedażowe poprzez rozwój oferty produktowej w zakresie terminali płatniczych. Prowadzi analizy rynku oraz rekomenduje najlepsze rozwiązania. Pracuje nad optymalizacją procesów biznesowych i operacyjnych związanych z funkcjonowaniem produktów. Analizuje również potrzeby Klientów i firmy pod kątem planowania budowy dodatkowych usług. Zarządza kampaniami sprzedażowymi i marketingowymi. Obszary, w których może wesprzeć uczestników to merytoryczne wsparcie dot. produktu (terminali płatniczych) oraz graficzne opracowanie projektu.

Patryk Madej, Specjalista ds. Big Data i Wizualizacji Danych, Bank Pekao S.A.


Patryk to entuzjasta Data Science w programie R. Doskonale odnajduje się w przetwarzaniu, wizualizacji danych oraz wnioskowaniu statystycznym w R.Podczas pracy wykorzystuje najczęściej bazy danych – Microsoft SQL Server, a także R Studio. W celu wizualizacji danych korzysta głównie z możliwości pakietu ggplot2 w R. Rozwija umiejętności w zakresie machine learning, rozwiązań Big Data oraz zaawansowanej interaktywnej wizualizacji.Obszar , w których może wesprzeć uczestników to analiza danych z wykorzystaniem relacyjnych baz danych oraz R.

Michał Szewczyk, Ekspert ds. Projektowania i Innowacji, Bank Pekao S.A.


W Laboratorium Innowacji Banku Pekao odpowiada za część projektowania i testowania nowych rozwiązań i usług. Ostatnie kilka lat pracował jako konsultant pomagając klientom radzić sobie z innowacjami, wypracować strategie rozwoju, tworzyć nowe produkty oraz starając się projektować lub przeprojektowywać doświadczenia klientów. Moderator i leader projektów prowadzonych w zwinnym podejściu. Tworzyć narzędzia ułatwiające prace projektantom oraz rozszerzające myślenie klienta. Skupiony na śledzeniu i analizowaniu zmian na świecie. W realizowane projekty stara się aktywnie włączać myślenie o przyszłości. Aktywnie dzieli się wiedzą prowadząc warsztaty oraz zajęcia z projektowania usług na studiach podyplomowych na SWPS i Colegium da Vinci.

Jędrzej Fryc, Ekspert w Zespole Rozwoju Procesów i Innowacji MŚP, Bank Pekao S.A.


Jędrzej posiada kilkunastoletnie doświadczenie w bankowości korporacyjnej i detalicznej, w obszarach rozwoju aplikacji, modelowania procesów oraz sprzedaży. Specjalizuje się w budowaniu i rozwoju bankowości elektronicznej.W Departamencie Rozwoju Produktów jest odpowiedzialny za poszukiwanie nowych i rozwój aktualnych narzędzi, jak również kształtowanie, pomiar i optymalizację procesów operacyjnych i sprzedażowych w Pionie Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw.Obszary, w których może wesprzeć zespoły, to: Customer Experience , wiedza z zakresu procesów i produktów dla Klientów MŚP, weryfikacja modelu biznesowego i ocena jego wartości dla Klienta Biznesowego.

Sylwia Biała, Ekspert w Departamencie Rozwoju Biznesu MŚP, Bank Pekao S.A.


Sylwia od kliku lat jest związana z bankowością korporacyjną. Posiada doświadczenie w zakresie planowania strategii sprzedaży i akwizycji, rozwoju oferty produktowej oraz tworzeniu komunikacji marketingowej. W Zespole Wsparcia Akwizycji zajmuje się zarządzaniem procesem i kanałami akwizycji, procesem efektywnego wprowadzenia Klienta do banku i stałego podnoszenia standardów obsługi, jak również kampaniami i projektami akwizycyjnymi w Pionie Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Obszary, w których może wesprzeć zespoły to: analiza specyfiki i potrzeb Klienta Biznesowego oraz weryfikacja modelu biznesowego i ocena jego wartości dla przedsiębiorcy.

Włodzimierz Słupecki, Dyrektor w Biurze Zarządzania Relacjami z Klientem, Bank Pekao S.A.


Jest związany z bankowością polską od 23 lat. Posiada bogate doświadczenie z obszaru controllingu, planowania, budżetowania, monitorowania sieci sprzedaży, analityki danych, CRM, zarządzania kampaniami i zarządzania projektami; projektowania, implementacji oraz zarządzania systemami wsparcia sprzedaży. Obszary w których może wesprzeć zespoły to: monetyzacja danych, automatyzacja procesów marketingowych, zaawansowana analityka, profilowanie, segmentowanie, planowanie, budżetowanie, forecasting, monitoring oraz RODO w marketingu.

Bank Pekao S.A. to przede wszystkim prawie 100-letnia tradycja. Zatrudniając ponad 15 000 osób jesteśmy jednym z większych pracodawców w Polsce.


Historia Banku Pekao S.A. to historia polskiej bankowości: pierwsi uruchomiliśmy w Polsce bankomat, wydaliśmy pierwszą kartę kredytową, uruchomiliśmy biuro maklerskie, zastosowaliśmy w praktyce biometrię. Zaproponowaliśmy też pierwszy w Polsce kompleksowy system płatności i akceptacji mobilnych – PeoPay, który został laureatem prestiżowej nagrody EFMA-Accenture Distribution & Marketing Innovation Awards 2018.


Dziś w ramach nowej strategii postawiliśmy na transformację we wszystkich najważniejszych obszarach działalności banku. Za sukces nowo postawionych celów w ogromnej mierze odpowiadają ludzie. Pracując jako jeden zespół, każdą swoją decyzją zmieniamy bank, pokazując niesamowity potencjał tej instytucji. Łączy nas wspólna chęć zrozumienia i odpowiedzialność za realizację potrzeb naszych klientów.

Organizator

Laboratorium Innowacji to jednostka Banku skupiająca się na działaniach związanych z tworzeniem i animowaniem środowiska sprzyjającego kreatywnemu działaniu. Działalność Laboratorium skupia się na akceleracji wdrożeń innowacyjnych rozwiązań powstałych w drodze projektowania innowacji, współpracy z startup’ami lub innymi firmami mogącymi dostarczyć dla Banku unikatową wartość. Dodatkowym celem Laboratorium jest budowanie kultury innowacji w organizacji poprzez cykliczne aktywności angażujące pracowników ze wszystkich obszarów Banku.


Partnerzy


Czym jest hackathon?

Hackathon to trwające od piątku do niedzieli wydarzenie, podczas którego uczestnicy pod okiem mentorów opracowują wyzwanie rzucone przez Bank zarówno do strony technologicznej jak i biznesowej.

Kto może wziąć udział w wydarzeniu?

Udział w wydarzeniu mogą wziąć studenci lub absolwenci (do 30. roku życia) uczelni technicznych, osoby z wiedzą i kompetencjami w obszarze sprzedaży, marketingu i projektowania - wszyscy ci, którzy czują, że dzięki swojej wiedzy mogą stawić czoła wyzwaniom.


Czy muszę mieć pomysł aby wziąć udział w wydarzeniu?

Nie. Udział w wydarzeniu jest otwarty zarówno dla tych, którzy mają już pomysł na rozwiązanie wyzwania, jak i dla tych, którzy nie mają pomysłu, ale chętnie poznają ludzi, z którymi wspólnie przez weekend wypracują rozwiązanie i zawalczą o miejsce w finale.


Nie mam zespołu. Czy mogę wziąć udział w wydarzeniu?

Nie musisz :) Pierwszego dnia wydarzenia (piątek) pomożemy ci poznać innych uczestników wydarzenia i znaleźć idealny zespół do pracy nad wybranym przez ciebie wyzwaniem.

Jak mogę się zapisać?

Wystarczy że wypełnisz formularz rejestracyjny, do którego link znajduje się na naszej stronie internetowej.


Ile kosztuje udział w hackathonie?

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji.

Nie jestem programistą, czy mogę wziąć udział w wydarzeniu?

Pewnie, że tak! Hackathony to wydarzenia kierowane głównie do osób z wiedzą technologiczną, jednak my stawiamy na różnorodność i interdyscyplinarność. Jednak conajmniej jedna osoba w zespole musi wiedzieć jak przygotować prototyp rozwiązania.


Czy mogę przyjść z gotowym już rozwiązaniem?

Niestety nie. Podstawową zasadą obowiązującą wszystkich uczestników jest równy start - całe rozwiązanie powinno powstać podczas weekendu.


Co mogę wygrać?

Pula nagród jest różnorodna - mamy dla ciebie szereg nagród, zaczynając od nagród finansowych, na nagrodach rzeczowych ufundowanych przez naszych partnerów kończywszy. Poza tym zwycięzcy wydarzenia eliminacyjnego trafiają do finału. Przed nim spotkają się wraz z wszystkimi finalistami podczas warsztatów przygotowujących do finałowch zmagań.

Co z prawami autorskimi do stworzonych rozwiązań?

Ty jesteś właścicielem praw autorskich do tworzonych przez ciebie rozwiązań.


Co trzeba z sobą zabrać na wydarzenie?

Podstawą do pracy podczas Hackathonu jest przenośny komputer. Praktycznie wszystko inne będzie na ciebie czekać na miejscu. Dwa dni przed wydarzeniem na podany przez ciebie adres e-mail prześlemy krótką informację na temat wydarzenia oraz listę niezbędnych rzeczy do zabrania.


Po co wam moje CV?

Chciałbyś rozwijać swoje kompetencje? Jesteś ambitny, proaktywny i pełen entuzjazmu? Masz swoje spojrzenie na świat i chcesz się nim podzielić? Z nami będziesz miał szansę rozwijać umiejętności pod okiem ekspertów tworząc innowacyjne rozwiązania. Dołącz do naszego zespołu – prześlij nam swoje CV rejestrując się na wydarzenie.

FAQ

Masz pytanie dotyczące wydarzenia lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami wypełniając formularz.

Kontakt

Chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach pracy podczas wydarzenia? Zajrzyj do naszego Regulaminu

Znajdź nas w kanałach społecznościowych: